EcceAvis Blogg Öka välbefinnandet med näsandning

Öka välbefinnandet med näsandning

Alla vill vi må så bra som möjligt. Och ibland kan man öka sitt välbefinnande med små enkla medel. Det är så klart inte lätt att veta allt men då och då kan man snubbla över någonting som verkar intressant. Därför kanske det här med näsandning kan vara något för dig att titta lite närmare på.

82-näsandning-må-braVad är då det här med näsandning? För många är det en självklarhet att vi andas med näsan. Det är liksom naturligt och vi gör det per automatik. Vi behöver inte tänka varje gång vi tar ett andetag att ”nu måste jag andas”. Och tur är väl det! Annars hade livet blivit ganska jobbigt. Särskilt med tanke på om folk skulle glömma bort att andas stup i kvarten.

Hur som helst så kan du ju faktiskt andas med munnen också. Dock är näsandning att fördra vilket betyder att du bör förbättra den om den inte är på topp. Du kan till exempel snarka när du sover för att du andas mer med munnen än näsan.

Fördelar med näsandning

Känner du att det här kan vara något för dig och om du vill få en förbättrad näsandning med Airmax ska du inte dra dig för att ta tag i det med en gång. Det finns nämligen fler fördelar med näsandning som du kanske inte har koll på.

För det första kommer du att slippa bakterier, smuts och andra partiklar i luftvägarna om du andas via näsan i stället för munnen. Näsan filtrera nämligen bort en betydande del av sådant skräp som vi inte vill ha i kroppen. Dessutom värms luften upp till en bättre temperatur för kroppen när du andas med näsan.

Slutligen kan du också räkna med förbättrade träningsresultat om du förbättrar din näsandning eftersom det bland annat påverkar att du får mer syre till blodet. Om du också vill förbättra din näsandning kan du besöka Airmax hemsida.