EcceAvis Blogg Låt dig höras med nyhetsbrev

Låt dig höras med nyhetsbrev

Mer eller mindre alla människor i dag har en e-postadress. Eller en e-mail om man vill vara internationell. De flesta av oss kikar i inkorgen flera gånger om dagen medan andra kollar mer sällan även om det är regelbundet. Därför är det så smidigt att synas och höras bland dina potentiella kunder via ett enkelt och smart nyhetsbrev.

90-papper-penna-nyhetsbrev-e-post-utskickAllt fler företag tar till metoden att skicka ut olika typer av nyhetsbrev till sina kunder. Det kan handla om olika specialerbjudanden eller ett månadsbrev som uppdaterar registrerade kunder om vad som är på gång. Frågan är om det egentligen finns ett enklare sätt att nå så många människor på en och samma gång så snabbt. Att skicka nyhetsbrev som vanlig post skulle i så fall vara helt uteslutet.

För att du ska göra det här enkelt för dig själv kan du utnyttja olika program som hjälper dig att skapa nyhetsbreven och få iväg dem så att de kommer fram. Det finns som sagt olika varianter och alternativ och det beror lite på vad det är du är ute efter när du väljer. Bland annat mailRelate är ett smidigt program för mailutskick som kanske skulle kunna vara det utmärkta valet för dig och ditt företag.

Välj rätt paket

Ibland kan det vara skönt och roligt att få prova en tjänst eller en produkt gratis innan man väljer att investera i den för att man vill se vad man får för pengarna sedan. Även detta kan du få göra om du önskar. Sedan finns det olika typer av paket som du kan välja mellan beroende på hur du tänker använda ditt nyhetsbrev och i vilken skala.

Besök www.mailrelate.se för mer information kring företaget, deras tjänster och kontaktuppgifter om du tycker att detta låter intressant. Allt behöver inte vara så svårt som man fantiserar att det ska vara. Här får du nämligen alla de verktyg som du behöver för att kunna marknadsföra ditt företag bättre. Ofta känner kunderna att ni har lite mer personlig kontakt om ett mejl dimper ner i inkorgen och de flesta företagen som använder sig av nyhetsbrev får också mer trafik till sin hemsida.

Ingen skräppost

Visserligen finns också risken att många inte ens öppnar ett nyhetsbrev för att läsa det utan slänger det i papperskorgen direkt. Ungefär så som många också gör med vanliga reklamblad som landar i brevlådan.

Vill du få lite mer kött på benen kring hur du bör göra med mailutskicken kan du läsa IDG’s fyra tips för att få folk att läsa nyhetsbreven. Och lite kort och gott handlar det om att vi anpassar oss efter hur vardagen ser ut för många. Bland annat är det många som passar på att kolla av mejlen via mobilen vilket gör att ett nyhetsbrev ska vara utformat så att det också fungerar att läsas via mobilen.

I dag har många också registrerat sig för alla möjliga nyhetsbrev och en inkorg får ofta ta emot ett hundratal mejl per vecka. Så det gäller med andra ord att sticka ut hakan för att mottagaren ska öppna mejlet.

Det finns alltså flera olika sätt att få dina mottagare att läsa brevet och inte slänga det så fort det landar i inkorgen. Men det gäller att prova sig fram för att se vad som genererar det bästa resultatet. Och det kan vara lite olika hur det fungerar för olika företag. Däremot är nyhetsbrevet väldigt viktigt för många företag i dag om man vill synas och nå ut till en större skara människor.